Returpolicy
Ångerrätt, returer och återbetalningar
1. Avbeställningsrättigheter
1.1. Om du gör en beställning på www.ismokeking.se och sedan ångrar dig eller vill byta leveransadress måste du kontakta vår returavdelning så fort som möjligt genom att mejla till info@ismokeking.se så gör vi vårt bästa för att hinna stoppa ordern innan den skickats.
1.2 Som en del av vår kundservice arbetar vi för att packa och skicka ordrar så snabbt som möjligt. Detta gör att vi inte kan lämna några garantier för att vi hinner stoppa eller ändra en order, även om du meddelar oss samma dag som ordern gjorts.
1.3 Även om beställningen hinner skickas ifrån oss så gör vår kundservice-avdelning sitt yttersta för att hjälpa dig att skicka tillbaka paketet eller på annat vis lösa situationen så uppstår.
2. Returer
2.1 Enligt reglerna för konsumentskydd (distansförsäljning) har du rätt att avbryta ditt köp. För att utöva denna rätt måste du meddela oss skriftligen genom att skicka e-post till info@ismokeking.se inom 14 arbetsdagar från dagen att du mottog dina varor.
2.2 Som vi informerat om ovan så måste anmälan om uppsägning vara skriftlig, ett telefonsamtal är inte en giltig avbeställning.
2.3 Ingen ångerrätt, bytesrätt eller återbetalningsrätt finns enligt reglerna för konsumentskydd (distansförsäljning) när du har använt din produkt, om inte produkten är defekt och du returnerar den av den anledningen (reklamation).
2.4 Om varans förpackning, försegling, inplastning etc brutits kan produkten endast returneras om den är defekt. Detta p.g.a. hygieniska- och hälsomässiga skäl.
2.5 Ingen ångerrätt existerar för varor som är specialbeställda, såvida de inte är defekta. Ingen ångerrätt gäller för varor som av hygieniska- eller hälsomässiga skäl ej kan säljas igen.
2.6 Om en del av ditt kit inte fungerar eller är defekt kan du ersättas genom garantin för den produkten, kontakta oss för info.
2.7 Du ska inspektera produkterna omedelbart efter mottagandet och meddela oss inom 7 arbetsdagar efter leverans via e-post, om någon produkter är skadad eller saknas. Om du inte gör det ska du anses ha accepterat produkterna.
2.8 Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från inköpsdatumet på de flesta produkter. Alla returer måste tas emot inom 30 dagar efter det att betalningen har gjorts, i originalförpackning med allt tillbehör och dokumentation som ingick i originalförpackningen. På grund av strikta hälsostandarder kan vi inte återbetala eller byta ut några öppnade förpackningar eller engångsprodukter. Det är ingen ångerrätt på öppnade e-juiceflaskor p.g.a. hygieniska- och hälsomässiga skäl. Fraktkostnader återbetalas inte, och du måste själv betala för returleveransen.
2.9 Produkter måste vara mottagna av vår returavdelning inom 30 dagar efter det att betalningen har gjorts för att du skall vara berättigad till en återbetalning. Adress för returavdelning kommer att skickas till din e-postadress och det finns även på returblanketten som du mottager utav oss i samband med att du kontaktar oss inför en retur.
2.10 Vänligen notera följande procedur gällande returer till oss:
2.10.1 Skriv och skicka ett e-mail till info@ismokeking.se där du beskriver ärendet; vilken vara det handlar om och varför du önskar att returnera. Vår kundtjänst tar sen hand om ärendet.
2.10.2 Om du gör en retur p.g.a. en defekt vara; skriv gärna vad felet är vid returen.
2.10.3 Lägg tillbaka produkterna i originalförpackningen, inklusive eventuella tillbehör, broschyrer, manualer och garantikort. Vi kan tyvärr inte genomföra återbetalning om produkten är inkomplett. Det är viktigt att serienumret är kvar på förpackningen.
2.10.4 Om originalförpackningen till produkten har skadats eller förstörts har du endast rätt till en återbetalning om produkten är defekt. Även om du returnerar en defekt vara, där originalförpackningen skadats eller förstörts, så måste du säkerställa att den packas ordentligt när den fraktas tillbaka till oss.
2.10.5 Vid ångrat köp gällande oanvända produkter bör dessa returneras omgående till adressen nedan:
Uddevalla Damputstyr AB
KUNGSGATAN 10
451 30 Uddevalla
Sverige
3.Återbetalningar
3.1 Processen för en återbetalning sker via Klarna och enligt deras villkor.
3.2 Du ansvarar själv för fraktkostnaden vid en retur.
3.3 Produkter bör sändas med spårbar frakt.
3.4 Vi står inte för en återbetalning om en vara försvinner eller blir stulen medan den fraktas till oss.
3.5 Om en vara försvinner eller blir stulen i en retur till oss så bör du kontakta fraktbolaget för en kompensation istället.
3.6 Vänligen notera att vi inte står för någon kostnad gällande postkurirer och expresstjänster vid någon leverans eller för någon fraktkostnad.